lördag 3 september 2011

min hobby

Förutom sången så är foto ett av mina största intressen. Jag är inte mycket för naturfoto eftersom jag helt enkelt inte tycker det är speciellt kul och att man som fotograf verkligen måste vara väldigt duktig för att det ska se bra ut. Jag är mer amatör. 
Dock älskar jag att ta portträttfoton! Jag älskar att fota människor, fånga uttryck. Sen är ju själva processen innan väldigt rolig också men stylande och fixande. Jag älskar att fixa hår och sminka och styla!
Anyways... här är några bilder jag har tagit som jag är ganska nöjd med:





























Modellerna består av: Annette, Johanna, Ronja och min brorson Valdemar


Nu ska ingen under några omständigheter tro att jag tycker att man inte behöver kunna nått om foto alls för att kunna ta snygga portträttbilder. Tvärt om! JAG är amatör men jag känner folk som är extremt duktiga när det kommer till att ta portträttfotografering. Det jag menar är bara att folk har lättare att ta till sig bilder med människor utan att tänka så mycket på hur de är redigerade osv. Men man blir ofta inte speciellt impad av en suddig blomma. OFTAST inte.


Jag äger en Nikon D3100. Dock är inte alla bilderna tagna med den kameran utan några är tagna med en Sony och den sista bilden är tagen med en Canon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar